Het afgelopen jaar heeft MediaMarkt als marktleider in consumentenelektronica de strategie intern omgezet van product naar een meer klantgerichte organisatie. Want het verkopen van alleen een product is niet genoeg meer.
De optelsom van een product én de aanvullende services moet zorgen voor een totaaloplossing. Dit vormt de basis voor een top-ervaring bij de klant. De services en Solutions zijn daarmee de nieuwe levensader van MediaMarkt.
De commercial is de aftrap van de grootste verandering van MediaMarkt Nederland tot nu toe. Met deze transformatie verandert MediaMarkt de merkpositionering en visuele stijl. Zoals Ken Fortuin, Chief Digital Officer MediaMarkt zegt; ‘de klant vindt bij ons nog steeds een groot assortiment en krijgt ook altijd een hele goede deal. Maar we veranderen van een hal vol spullen, naar een plek waar je een blijvende oplossing en daarmee dus een topervaring krijgt.’
Wij zeggen; product + service = WOW. Anders gezegd: We verkopen geen laptop, maar we helpen je met een zorgeloze eerste dag school. Want de totaaloplossing voor een student bestaat niet uit de tas en die muis, maar we ontzorgen echt door er voor te zorgen dat de laptop meteen startklaar is en up-to-date is en blijft.
Om de medewerkers optimaal te helpen tijdens deze transformatie investeert MediaMarkt in opleidings- en trainingsprogramma’s, leiderschap trajecten en kennis en aangevuld met expertise van buitenaf.